حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
سرخط خبرها

هیچ هزینه‌ای برای آبخیزداری در کلات و دشت مشهد صورت نگرفته است

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۵
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
هیچ هزینه‌ای برای آبخیزداری در کلات و دشت مشهد صورت نگرفته است
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هیچ هزینه‌ای برای آبخیزداری در کلات و دشت مشهد صورت نگرفته است و این‌ها اقداماتی است که هم اشتغالزایی می‌کند و از انتقال خاک بکر کشور به خارج نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد کریمی قدوسی در نشست بررسی و تعیین تکلیف آب‌های مرزی هزار مسجد، اظهار داشت: اینکه توجه ویژه‌ای به موضوع آب کلات می‌شود، تغییر رویکرد جدیدی است و این را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: واقعیت گزارش‌های علمی و آمار ثبت شده سرجای خودش، اما ۴۰ سال من این منطقه را زیر پایم گذاشته‌ام. آبی که از منطقه خارج می‌شود را به چشم دیده‌ام.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان ایجاد مخزن دیگر در منطقه وجود ندارد، گفت: اگر آب اضافه از سد‌های کلات وجود دارد به سمت مشهد منتقل کنید. اگر جا دارد سد جدید ایجاد شود، در منطقه ایجاد کنید؛ براساس مشاهدات عینی که داشته‌ام، به صراحت اعلام می‌کنم که مشهد بحران آب دارد و باید مشکلش حل شود.

کریمی قدوسی ادامه داد: باید همانند طرح گرمسیری در غرب کشور را در منطقه شرق کشور به ویژه شهرستان کلات اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌توانیم در سر راه این سیلاب‌ها، سد ایجاد کنیم، دیگر جای تردیدی وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ هزینه‌ای برای آبخیزداری در کلات و دشت مشهد صورت نگرفته است. این‌ها اقداماتی است که هم اشتغالزایی می‌کند و آب را نیز حفظ کرده و همچنین از انتقال خاک بکر کشور به خارج نیز جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری جدی مسئله آب مشهد گفت: اگر سرمان را گرم نمی‌کردند، امروز بایستی آب از دریای عمان می‌رسید. چهار خط طراحی شده و اگر آب برسد، شرق کشور دگرگون می‌شود. خراسان باید بر روی مسئله انتقال آب  متمرکز شود زیرا با انتقال این آب دیگر نیاز نیست از افغانستان و ترکمنستان آب بخواهیم؛ هرچند این آب حق‌مان است و آن را خواهیم گرفت.

موضوع انتقال آب مازاد کلات به مشهد نیاز به گفتگوی عمیق دارد

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: گفتگوهای مفصلی با مدیران آب منطقه ای داشته ایم. این موضوع نیاز به گفتگوی عمیق با همه ذینفعان دارد. یک پروژه به هر قیمت و به هرشکلی نمی تواند اجرا شود.

وی گفت: آنچه به یک میثاق باید به آن توجه داشت این است که همه این گفتگوها در خصوص آب مازاد است. از طرفی هم در منطقه کلات به یک کار تحولی از جمله مسکن و کشاورزی و دامداری و غیره نیاز داریم زیرا لوپ امنیت غذایی استان و مشهد شهرستان های کلات و قوچان و درگز است.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: اینکه اسم پروژه را می گذارید انتقال آب کلات به مشهد خطا است. باید مردم را اقناع کنید که این آب آبی مازاد است که از کشور خارج می شود  و باید جلوی آن را گرفت. از این رو جلساتی که تاکنون برگزار شده کافی نبوده است.

خدایی ادامه داد:‌ باید تلاش ویژه ای در سال جاری برای شهرستان کلات داشته باشیم که از جمله آن حل مشکل جاده مشهد-کلات است. همچنین ظرف یک ماه باید چارچوبی ایجاد شود و آب مورد نیاز کشاورزان از چاه های مرزی به آنها اختصاص پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->